منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 87
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 14
:: باردید دیروز : 37
:: بازدید هفته : 70
:: بازدید ماه : 67
:: بازدید سال : 743
:: بازدید کلی : 65414
نویسنده : Aliakbarloo
پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394

Image result for ‫تصاویر مذهبی‬‎Image result for ‫تصاویر مذهبی‬‎Image result for ‫تصاویر مذهبی‬‎عکس و پوستر مذهبی با موضوع اعتکاف


:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Aliakbarloo
چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394

 

دانستنی هایی درمورد میوه‌های قرآنی

                       

میوه های انار، زیتون،‌ خرما،‌ انجیر و انگوردر قرآن کریم از آنها یاد شده است . این میوه هاعلاوه بر جنبه خوراکی از دیدگاه دارویی و اثرات درمانی نیز قابل توجه هستند و همواره در طب سنتی و نوین برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه شده اند.
در قرآن کریم به میوه انجیر و زیتون قسم یاد شده است و در آیات متعددی از میوه های انار، انگور و خرما نام برده شده است. قرآن کتاب آسمانی و از معجزات پیامبر اکرم (ص) است که تمامی مطالب علمی آن از سوی محققان با انجام تحقیقات و پژوهش های متعدد به اثبات رسیده است.
در مورد ارزش غذایی انجیر باید گفت که قند زیادی دارد به گونه ای که 50 درصد انجیر خشک را قند تشکیل می دهد
انجیر
انجیر میوه ای مقوی و شیرین است که در قرآن به آن قسم یاد شده است. امام رضا (ع) فرموده است که درخت انجیر شبیه ترین درخت به درختان بهشتی است.
این میوه در طب سنتی نیز برای درمان بیماری هایی از سوی پزشکان استفاده می شده است . سقراط پدر علم طب همیشه انجیر را برای بیماران به خصوص بیمارانی که تشنگی و تب داشتند، تجویز می کرد.می گویند افلاطون به قدری انجیر را دوست می داشت که بعضی آن را دوست فیلسوفان نا میده اند . سقراط انجیر را جذب کننده مواد نافع و دفع کننده مواد مضر می دانست .
در مورد ارزش غذایی انجیر باید گفت که قند زیادی دارد به گونه ای که 50 درصد انجیر خشک را قند تشکیل می دهد. همچنین منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین های A ، B، C است.
انجیر منبع غنی از یک نوع فیبر غذایی است که نقش عمده ای در جلوگیری و رفع یبوست دارد. از این میوه همچنین می توان در رژیم های غذایی خاص مثل رژیم کم چربی، کاهش وزن و دیابتی استفاده کرد.مصرف انجیر برای رفع برخی از زگیل ها نیز موثر است.
در حدیثی از حضرت رضا (ع) آمده است : انجیر بوی بد دهان را از بین می برد ، لثه ها واستخوانها را محکم می کند ، مو را می رویاند ، درد را بر طرف می سازد و با وجود آن نیاز به دارو نیست . و نیز فرمود : انجیر شبیه ترین اشیا به میوه بهشتی است .
انار
در قرآن مجید نام میوه انار سه بار در آیات 99 و 141 از سوره انعام و آیه 68 از سوره الرحمن آمده است.میوه انار همواره از زمان های گذشته برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد توجه پزشکان بوده است.
بوعلی سینا پزشک بزرگ ایرانی در کتاب قانون خود در مورد انار آورده است که اناراز میوه هایی است که تمام قسمت های آن خواص دارویی دارد،گل انار خون ریزی را بند می آورد و لثه ها را تقویت می کند. پودر انار زخم های کهنه و مزمن را معالجه می کند و پوست درخت انار برای معالجه التهاب کبد، سرفه و زخم مفید است.
امروزه تحقیقات زیادی درباره خواص انار و ترکیبات موجود در آن انجام شده که موید اثرات مفید این میوه در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها ست و ازسوی دیگر به علت وجود ترکیبات دارویی حتی از پوست آن در صنایع داروسازی استفاده می شود.
[size=11pt]
مصرف این میوه بدن را در مقابل بسیاری از عوامل بیماری زا مقاوم می کند کاهش فشار خون کمک می کند و برای بیماران قلبی بسیار مفید است،‌ توصیه می شود انار به دلیل ترکیبات روغنی که دارد با هسته جویده شود.
گل، برگ، پوست درخت و دانه های این میوه سرشار از خاصیت است؛ پوست خشک و پودر شده آن، از ورم، التهاب، اسهال وخون ریزی پیشگیری می کند.امام علی (ع) فرموده است به کودکانتان انار بخورانید زیرا قدرت تکلم آنها را سرعت می بخشد. آن حضرت همچنین در حدیث دیگری فرموده است که انار را با پیه آن پوست زرد و ضخیمی که روی دانه های انار قرار دارد، بخورید.
از پیامبر اکرم (ص) نیز نقل شده است که، انار شیرین بخورید چراکه دانه ای از آن نیست که به معده برود و درد و ناراحتی را از بین نبرد.
زیتون
زیتون دارای طبیعت گرم و خشک و سرشار از ویتامین A و D، فسفر، پتاسیم، گوگرد، منیزیم، کلسیم، کلر، آهن، مس و منگنز است.
یکی از مفیدترین روغن های گیاهی، روغن زیتون است. این روغن ملین و برای کبد مفید است و صفرا و شن ریزه های کلیه را دفع می کند. روغن زیتون حرارت بدن را زیاد و لثه ها را تقویت و خون را صاف می کند.
روغن زیتون خاصیت ضدسم دارد و جدار روده ها و معده را از سموم و آلودگی ها پاک می کند. برای جلوگیری از ریزش موی سر شستن موها با روغن زیتون به صورت 10 روز متوالی با آب ولرم و صابون توصیه شده است.
در حدیثی از امیر مومنان چنین آمده است : خانه ای که در آن از سرکه و روغن زیتون به عنوان نان خورش استفاده ی کنند هر گز از طعام خالی نمی شود و این غذای پیامبران است .
در حدیث دیگری از از حضرت رضا (ع) آمده است : روغن زیتون غذای خوبی است ، دهان را خوش بو و بلغم را بر طرف می سازد ، رنگ صورت را صفا و طراوت می بخشد ، اعصاب را تقویت کرده ، بیماری و درد و ضعف را از میان می برد و آتش خشم را فرو می نشاند . در حدیثی از پیامبر بزرگ چنین آمده است : روغن زیتون را بخورید و بدن را با آن چرب کنید که از درخت مبارکی است .
 خرما
این میوه یکی از بهترین منابع انرژی و دارای ترکیبات منیزیوم و پتاسیم است و مصرف آن به همراه مقداری شیر برای افرادی که مدتی گرسنه بوده اند همچون در ایام ماه مبارک رمضان توصیه می شود.
مصرف خرما به صورتی ترکیبی با بادام، کنجد و دارچین از آنجایی که طعم بسیار لذیذی دارد ، می تواند به عنوان یک منبع سرشار از انرژی برای کودکان در حال رشد مصرف شود.این میوه بهترین دسر برای ایام سرد سال به شمار می رود.
خرمایی که شب در آب خیس و صبح مصرف شود، برای قلب‌های ضعیف مفید است.این میوه سرشار از فیبر طبیعی است و روغن، کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و منیزیم به وفور در آن یافت می‌شود. به علاوه خرما سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است.
خرما به دلیل دارابودن قند، چربی، پروتئین و انواع ویتامین‌های ضروری، بخشی از رژیم غذایی سالم وثابت شده است خرمایی که شب در آب خیس و صبح مصرف شود، برای قلب‌های ضعیف مفید است.
در روایتی از علی (ع) آمده است : خرما بخورید که شفای بیما ری هاست .
انگور
انگور یکی از مهمترین میوه‌های نام برده شده در قرآن است. خداوند آن را میوه اهل بهشت دانسته و بی تردید برای جلب توجه مومنان به اهمیت این میوه نام آن را در 11 سوره در آیه 266 سوره بقره، 4 سوره رعد، 11 سوره نمل،‌ 67 سوره نحل، 19 سوره مومنون، 91 سوره اسراء ، 32 سوره کهف، 34 سوره یس، 31 و 32 سوره نب 28 سوره عبس و 99 سوره انعام ذکر کرده است.
این میوه ارزشمند برای بیماری‌هایی مانند برنشیت مزمن، بیماری‌های قلبی، التهاب کلیه و نقرس مفید است. قند انگور به طور مستقیم و آسان وارد خون و در عضلات و کبد ذخیره می‌شود در حالی که سایر قندها اول باید به قند خون تبدیل و سپس وارد خون شوند.
انگور تنها میوه‌ای است که وقتی خشک می‌شود ارزش غذایی آن بالا می‌رود. انگور تنها میوه ای است که از نظر ترکیبات می توان آن را با شیر مادر مقایسه کرد.
انگور پتاسیم زیادی دارد که به جبران ضعف بدن کمک می کند، این میوه برای سلامتی قلب، ریه و کلیه مفید است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی برای مبتلایان به اوره خون مناسب و سازگار است.در روایتی از پیامبر آمده است :بهترین طعام شما نان و بهتر ین میوه شما انگور است .
با توجه به تحقیقات انجام شده در مورد خواص این میوه ها و با استناد به آیات قرآنی و احادیث ائمه اطهار (ع) که همگی بر استفاده از آنها تاکید دارند، باید گفت که مصرف صحیح و به میزان متعادل این میوه ها می تواند افراد را در مقابل ابتلا به بسیاری از بیماری ها مصون بدارد.
گاهی پیشگیری از ابتلا به بیماری ها با استفاده صحیح از مواد غذایی سالم و طبیعی و دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب روزانه علاوه بر دور داشتن افراد از دردهای روحی و روانی از بسیاری از درمان های شیمیایی در زمان بروز بیماری می تواند کم هزینه تر باشد.

خواص میوه جات


:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Aliakbarloo
چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394

                     

امام رضا(ع):آلوی سیاه خشک بخارا برای تسکین فشار خون ودردهای کهنه مفید است.

.

.

امام رضا(ع):خربزه به منزله ی آب وشیرینی است،نظیف کننده ی دهان ودندان است،مثانه را شست وشو می دهد،صورت را صاف می کند ودهان را خوش بو.

.

.


پیامبر اکرم(ص):در هندوانه ده خصلت وجود دارد:مانند غذا ونوشیدنی عمل می کند،ضعف جنسی را از بین می برد.چون ریحانان وشوره است،شکم را شست وشو داده،پوست را شفاف وجلا می دهد
.

.

.

امام صادق(ع):اگر خدا در غذایی بیشتر از جو شفاهندگی می دید،جو را به عنوان غذای پیامبران قرار نمی داد.

.

.

امام رضا(ع):اگر گندم سبوس دار را هفت بار بشویید وبعد از ظرفی در ظرف دیگر بریزید ومیل کنید،تب را از بین بده وپا وساق پا را تقویت می کند.

.

.

امام صادق(ع) در خطاب به کسی که دچار اسهال شده بودند فرمودند:قاووت ذرت تهیه وآن را با آب زیره بخورید،وی پس از انجام این کار اعلام کرد که حالش خوب شد.

.

.

امام صادق(ع):برنج غذای خوبی است،روده را فراخ می سازد وبواسیر را درمان می کند.ما آن را به بیماران خود می دهیم وباآن درمان می کنیم.

.

.

حمران می گوید:امام صادق(ع)دچار دل درد شده بود،دستور داد برایش برنج بپزند وروی آن سماق بریزند،آن گرامی خوردند ودرمان شدند.

.

.

امام صادق(ع) در کتاب کافی از قول امام علی(ع)می فرماید:خوردن عدس رقت قلب می اورد واشک را جاری می کند.

.

.

امام صادق(ع):خوردن باقلا باعث جلو گیری از پوکی استخوان،افزایش وتقویت مغز وتولید خون تازه می شود.

.

.

امام صادق(ع):باقلا را با پوست سبزش بخورید که موجب تقویت ودباغی معده می شود.

.

.

امام صادق(ع):خوردن سویق با روغن زیتون گوشت را می رویاند،استخوان را استحکام داده،پوست را نازک وبر توان جنسی می افزاید.[1]

.

.

امام صادق(ع):آرد سبوس دار،صفرا وبلغم را از معده می برد وهفتاد نوع بیماری را دفن می کند.

.

.

مردی به امام کاظم(ع) از بیماری بهک(ایجاد لکه های سفید)شکایت نمود،ایشان به وی توصیه فرمود:ماش را بپزید و کم کم بخورید ودر غذایش هم بریزید

 

 

 


1.آردی که با الک از بلغور جدا می شود را سویق می گویند.

 


:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Aliakbarloo
چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394

خواص روغن زیتون                        

1-نیکو بودن اخلاق واز بین بردن غم وغصه

امام رضا(ع)می فرمایند که رسول خدا حضرت محمد(ص)فرمودند
:روغن زیتونبخورید که آن زهره وبلغم را از بین می برد،عصب را محکم می کند،رنج و درد مفاصل وعضلات را برطرف می نماید،اخلاق را نیکو می گرداند، نفس را پاک وپاکیزه می کند،وغم وغصه را از بین می برد.(مکارم الاخلاق،ص190)
طب امام رضا(ع) به خواص روغن زیتون اشاره نموده وچنین می فرماید
:
روغن زیتون غذای خوبی است،دهان را خوش بو وبلغم را بر طرف می سازد،رنگ صورت را صفا وطراوت می بخشد،اعصاب را تقویت کرده،بیماری ودرد وضعف را از میان می برد واتش خشم را فرو می نشاند
.

2-جلوگیری از ترک لبها

امام رضا(ع):هرکس می خواهد لبهایش نترکد و از آن نا سور بیرون نزند به ابرو های خود روغن بمالد.(جامع طب الائمه ص151
)

3-درمان بادهای بدن

امام رضا(ع) می فرمایند:اگر کسی می خواهد دچار باد های سرد نشود وبدن خود را روغن زیتون بمالد.(طب الائمه ص192
)


ترکیبات روغن زیتون

روغن زیتون
"بکر " (از خمیر زیتون بدون اعمال حرارت حاصل می شود که کاملا خوراکی ورنگ آن زرد متمایل به سبز است)به عنوان یک محصول طبیعی از نظر کمی وکیفی بر اساس نوع وروش روغن زیتون کشی،رسیدگی میوه،شرایط آب وهوایی ومیزان بارندگی دارای ترکیبات متغیری خواهد بود.
اما به طور کلی در روغن زیتون ترکیبات گلیسیردی(روغنی)،هیدرو کربن ها،توکرفرول ها،الکل ها،استرول،ترکیبات معطر و اجزای متعدد دیگری وجود دارند.اغلب این ترکیبیات دارای خواص بیولوژیکی گوناگونی هستند
.
در بین اجزای تشکیل دهنده ی روغن زیتون اسید های چرب اولئیک،لینوئیک وپالمتیک از نظر کمی بالاترین درصد را دارا هستند.مقدار زیاد اسید اولئیک نه تنها تأثیر زیادی در طعم روغن دارد،بلکه منبع ایده آلی برای تولید انرژی وعامل جلوگیری از بیماری های قلبی وعروقی می باشد
.
وجود اسید چرب ضروری لینولئیک در روغن زیتون متناسب با میزانی است که باید در غذای روزانه وجود داشته باشد.بلا بودن مقدار ویتامین
Eورنگدانه های کاروتنوییدی روغن زیتون ونسبت مناسب اسید های جرب غیر اشباع به اسید های چرب اشباع،در پایداری این روغن بسیار مؤثر است.
خواص درمانی روغن زیتون

روغن زیتون دارای اسید های چرب غیر اشباع مونو
(MUFA)وآنتی اسیدان می باشد که باعث طول عمر وکاهش بیماری های مرتبط با مصرف روغن ها اشباع می شود.بنا بر این مصرف آن به جای روغن های اشباع وجامد فواید زیربرای سلامتی بدن دارد.
*روغن زیتون سلامت شزیاریان ها را تامین میکند

*مانع آسیب رساندن رادیکال های آزاد حاصل از چربی ها و روغن ها به سیستم قلبی-عروقی می شود
.
*کلسترول خون وبه خصوص نوع بد یعنی
LDLرا کاهش می دهد،بدون اینکه نوع خوب آن یعنیHDLکاهش پدا کنید.
*از مسوم واکسیده شدن
LDLکلسترول جلوگیری می کند.
*مانع رسوب پلاکت ها در جدار شریان شده ودر نتیجه مانع تنک شدن شریان ها می شود
.
*روغن ریتون به علت دارا بودن چربی های غیر اشباع
MUFAباعث اتساع سرخک ها شده وغیر از این طریق باعث کاهش فشار خون بالا وبیماری های قلبی می شود.
*روغن زیتون دارای انتی اکسیدان های قوی مثل پی فنوول ها وفلاوونوئید ها می باشد که این آنتی اکسیدان ها باعث کاهش پراکسیداسیون چربی ها در بدن وبه دنبال کاهش استرس اکسید اکسیداتیو می شوند
.
در نتیجه بدن را از صدمه رادیکال های آزاد حفظ می کند وبدین طریق باعث کاهش ابتلا به انواع سرطان،خصوصا سرطان پوست، روده وسرطان پستان در زنان می شود
.
*همچنین به علت خاصیت آنتی اکسیدانی خود دیواره سرخک ها را از گزند رایکالهای ازاد محافظت کرده وچسبیدن
LDLرا به دیواره سرخک ها،کاهش می دهد وابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش میدهد.برای اینکه مواد مفید  موجود در روغن زیتون،از جمله ویتامینE،این روغن باید در مکان های تاریک وخنک نگهداری شود.
برگ،میوه روغن زیتون وحتی هسته ی آن علاوه بر ارزش غذائی،دارای ارزش دارویی می باشد که تعدادی از خواص درمانی ومصارف دارویی این محصول در زیر ذکر شده است
:
_کاهش کلسترول بدن

_کاهش لخته شدن خون

_کاهش فشار خون بالا

_درمان خونریزی لثه وتقویت لثه

_تقویت حافظه

_جلوگیری از سفید شدن مو

_تسکین درد های روماتسیمی

منبع:کتاب طب الرضا



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Aliakbarloo
چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394

فواید حجامت در اطفال و نوجوانان

 

                       

طبق تحقیقات انجام شده بر روی بیش ازچهار هزار کودکحجامت شده ، ثابت شده است :
-
طبق تحقیقات علمی پزشکان متخصص داخل و خارج کشور حجامت موجب افزایش توان سیستم ایمنی و قدرت دفاعی بدن کودک شده و پس از حجامت ، درصد سرما خوردگی و عفونتهای گوش و گلو و ریه در طفل بسیار کاهش می یابد
۲- حجامت موجب افزایش قد و وزن و جهش رشددر کودکان و نوجوانان می گردد.
۳- حجامت موجب افزایش اشتهای نوزادان و کودکان و نوجوانان میگردد.
۴- رفتارهای عصبی ، تند خویی ، پرخاشگری ، و لجبازی و به طور کلی اختلافات رفتاری نوجوانان حجامت شده ، به حد اقل می رسد .............................

 

 


:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : Aliakbarloo
چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394

ص و توصیه های تغذیه ایخوا

 

 

یامَن اِسمُهُ دَوا وَ ذِکرُهُ شَفاء

 

                       

 

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : کرفس سبزی پیامبران است و خوردن آن بر شما لازم است.

 

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : ( دود ) اسفند برای گوش درد خوب است و شیاطین

را دفع ، و آفات و بلاها را طرد می کند.

 

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : خیار را با خرما و یا نمک بخورید.

 

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : چون غذا می خوری از سیر شدن حذر کن زیرا اگر

غذا بر سینه سنگینی می کند از اندازه افزون شود ، طروات چهره از بین می رود.

 

 

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : معده ، خانه همه دردهاست و پرهیز ، ریشه همه درمانها است.

 

 

 

امام علی (ع) می فرمایند : خرما بخورید چون که در آن شفای بیماری و رنجوری است.

 

 

امام علی (ع) می فرمایند : در ماه ( آخر ) که زنان وضع حمل می کنند به آنها

خرمای تمر بدهید چونکه فرزندش بردبار و پاکیزه (خو) می شود.

 

امام علی (ع) می فرمایند : شیر مادر از هر شیر دیگری که به طفل داده می شود پربرکت تر است.

 

امام علی (ع) می فرمایند : خوردن گردو در فصل گرما حرارت داخلی بدن را زیاد و

خوردنش در زمستان کلیه ها را گرم و سردی را از بدن دفع می کند.

 

 

 

 

امام باقر (ع) فرمودند : شخصی به امام باقر (ع) از صفرا ( صفرای زیاد ) که به وی

هجوم آورده بود شکایت کرد به طوری که نزدیک بود مجنون گردد ،آن حضرت فرمود:

صفرا را با خوردن آلو تسکین دهید.

 

 

 

امام صادق (ع) می فرمایند : گلابی بخورید چون که قلب را جلا می دهد و دردهای

درونی را به اذن خدا آرام می کند.

امام صادق (ع) می فرمایند : پوست کندن میوه را مکروه و ناپسند می دانستند.

 

امام صادق (ع) می فرمایند : وقتی انگور می خورید دانه دانه بخورید زیرا گواتر است.

 

امام صادق (ع) می فرمایند : کشمش عصب را تقویت و کسالت را می برد و نفس و روان را جلا می دهد.

 

امام صادق (ع) می فرمایند : گوشت سنجد ( بر بدن ) گوشت می رویاند و هسته اش

استخوان می رویاند و کلیه ها را گرم و معده را دباغی می کند.

 

امام صادق (ع) می فرمایند : ترب بخور چون دارای سه خاصیت است ؛ برگ آن

بادهای ( درونی ) را طرد و مغز ترب مدّر است و ریشه آن بلغم را قطع می کند.

 

 

 

امام رضا (ع) می فرمایند : آلو ، حرارت و گرمای زیاد را خاموش و صفرا را تسکین

می دهد و آلوی خشک خون را تسکین بخشیده و به اذن خدا مسکن درد بی درمان است.

 

امام رضا (ع) می فرمایند : اگر مردم در خوردن به کم بسنده می داشتند بدنهایشان متعادل بود.

 

منابع

بخوانیم و سالم بمانیم

شفاء و درمان در قرآن

چگونگی درمان با سبزیجات و میوه ها

گنجهای معنوی

 

 

 

 

رسول اکرم (ص) می فرمایند : اگر انسانی عسل بخورد ، هزار دارو

در معده وارد و هزار بیماری از آن خارج می شود.

 

پیامبر خدا (ص) می فرمایند : بِه بخورید زیرا سه خاصیت دارد :

قلب را آرام و بخیل را بخشنده و ترسو را شجاع می کند.

 

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : به زنان باردار خود گلابی بخورانید زیرا

فرزندانتان را نیکو ( زیبا ) می کند.

 

 

 

امام علی (ع) می فرمایند : به کودکانتان انار بخورانید زیرا قدرت

تکلم آنها سرعت می بخشد.

امام علی (ع) می فرمایند : کسی که 21 عدد کشمش سرخ را

ناشتا (جویده و ) بخورد به هیچ مرضی مبتلا نمی شود مگر مردن

( که او را از پای در آورد).

امام علی (ع) می فرمایند : ( خوردن ) کشمش قلب را قوی و مرض

را از بین می برد و حرارت (زیاد) بدن را خاموش و خون را پاک ( وتصفیه ) می کند.

 

 

 

امام صادق (ع) می فرمایند :  اگر مردم می دانستند چه خواصی در

سیب هست ، بیماران خود را فقط با آب سیب درمان می کردند.

امام صادق (ع) می فرمایند : برای دفع سموم دارویی سودمندتر از

کمپوت سیب سراغ ندارم.

 

امام صادق (ع) می فرمایند : هر چیزی زینتی دارد و زینت سفره

سبزی است.

 

 

 

امام کاظم (ع) می فرمایند : عسل شفای هر دردی است به

شرطی که عسل واقعی باشد.

امام کاظم (ع) می فرمایند : (خوردن ) کدو عقل را زیاد می کند.

 

 

 

امام رضا (ع) می فرمایند : روغن زیتون ، طعام خوبی است ، بوی

دهان را خوش و بلغم را می برد و رنگ (صورت و بدن) را شفاف و با صفا می کند.

امام رضا (ع) می فرمایند : انجیر رطوبت بدن را می برد و استخوان را

محکم نموده و مو ( بر بدن ) می رویاند.

 

منابع

بخوانیم و سالم بمانیم

شفاء و درمان در قرآن

چگونگی درمان با سبزیجات و میوه ها

گنجهای معنوی

 

 

پیامبر اکرم (ص) فرمودند : خوشا به حال کسی که روز قیامت در

نامه عملش زیر هر گناهی که مرتکب شده، یک استغفار نوشته شده باشد.

 

 

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هیچ ذکری افضل از کلمه« لا اله الا الله »

و هیچ دعایی برتر از استغفار نیست.

 

 

 رسول خدا (ص) فرمودند : نه من و نه گویندگان قبل از من همانند

« لا اله الا الله » نگفته ایم.

 

 

 

رسول خدا (ص) فرمودند : جبرئیل میان صفا و مروه با من گفت هر

کس از امت تو با اخلاص « لا اله الا الله » بگوید ، وارد بهشت می شود

 

رسول اکرم (ص) فرمودند :با صدای بلند بر من صلوات بفرستید زیرا

این کار نفاق را از بین می برد.

 

رسول اکرم (ص) فرمودند :گفتن ده بار ذکر « سبحان الله العظیم و

بحمده و لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم » بعد از نماز صبح تو

را ازکوری ، دیوانگی ، جذام ، فقر و زیر آوار ماندن محفوظ می دارد.

 

 

امیر المؤمنین (ع) فرمودند: کسی که صد آیه قرآن، از هر کجای آن

را بخواند و سپس هفت بار « یاالله» بگوید اگر دعا کند که صخره ای از

جایش کنده شود انشاءالله کنده خواهد شد.

 

 

امام علی (ع) فرمودند :  هیچ دعایی به آسمان نمی رسد مگر اینکه

دعا کننده بر محمد و آل او صلوات فرستد.

 

 

امام حسن مجتبی (ع) فرمودند : هنگامی که چیزی یادتان رفت ،

ذکر صلوات را تکرار کنید.

 

 

امام زین العابدین (ع) فرمودند :  کسی که شب هنگام صد با تکبیر

بگوید همانند کسی است که صد بنده آزاد کرده باشد.

 

 

امام صادق (ع) فرمودند : کسی که صد بار « لا اله الا الله الملک

الحق المبین » را بگوید خدای عزیز او را از فقر پناه داده و وحشت قبرش را از بین می برد.

 

 

امام صادق (ع) فرمودند : هر کس روزی 7 با بگوید « لحَمدُاللهِ على

کُلِّ نِعَمِه کانَت اَوهى کائِنه »  شکر گذشته ها و آینده را بجا آورده است.

 

 

امام صادق (ع) فرمودند :هرکه صد بار بگوید « یا رب صل علی

محمدو آل محمد » حق تعالی صد حاجت او را روا می گرداند.

 

 

امام صادق (ع) فرمودند : کسی که در یک روز صد بار بگوید « یا رب

صل علی محمد و اهل بیته » خداوند صد حاجت او را بر می آورد.

سیتا از دنیا و هفتاد تا از آخرت.

 

 

امام صادق (ع) فرمودند : هر کس در انگشتری اش بنویسد

« ماشاءالله لا قوه الا بالله استغفرالله » از فقر طاقت فرسا درامان خواهد بود.

 

 

امام صادق (ع) فرمودند : کسی که قرآن بخواند بی نیاز است و پس

از خواندن قرآن فقری نیست و اگر قرآن نخواند به هیچ وجه بی نیاز نیست.

 

 

امام صادق (ع) فرمودند : تسبیح فاطمه زهرا (س) را پس از هر نماز

بیش از هزار رکعت نماز در هر روز دوست دارم.

 

 

امام صادق (ع) فرمودند: کسی که پس از نماز واجب پیش از آنکه

برخیزد تسبیح حضرت زهرا (س) را بگوید خداوند او را می آمرزد.

 

 

منابع

حلیه المتقین

ثواب الاعمال و عقاب الاعمال

اصول کافی

مفاتیح الجنان

تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث

               

 

سوره التوبه آیه 85 

فریب پیرابه های دنیا را نخورید؛ لذت و زندگی حقیقی چیز دیگری است:

عبارت این آیه با اندکی تفاوت در آیه ی55 همین سوره نیز آمده.

در این دو آیه ، خداوند خطاب به پیامبرش می کند که اموال و اولاد

زیاد منافقان، موجب شگفتی او نشود و دلیل این مطلب را هم ذکر

می فرماید که اموال و اولاد آنها – که بی شک انسان را به خود

مشغول می کند – نعمتی نیست که آنها را خوشبخت کند؛ بلکه

مجازاتی است که آنها را به بدبختی می کشاند و خداوند

می خواهد آنها را به این وسیله عذاب کند؛ در حالی که کفر،

جانشان را گرفته است.

آری، زندگی و حیاتی که هر موجود زنده ای ، خوشبختی و کامروایی خود را در آن می بیند، هنگامی واقعاً خوشبختی و سعادت است که در مسیر حقیقی خودش جریان داشته باشد.

اگر انسانی به آثار واقعی و ماندگار زندگی ، یعنی علم سودمند و

عمل نیکو خو گرفت و خود را به مسائل بی فایده و بیهوده مشغول

نکرد،به آسایش و لذتی رسیده که دیگر سختی و رنجی با آن نیست.

این نوع زندگی ، با پذیرش ولایت و سرپرستی خدا ممکن است؛ زیرا خداوند در آیه ی 62 سوره ی یونس فرموده است:

«آگاه باشیدکه اولیای خدا نه ترسی دارندو نه غمگین می شوند.»

 

اما اگر کسی به دنیا مشغول شد و زر و زیور دنیا او را شیفته ی

خود کرد و آرزوهای دور و دراز  او را فریب داد و شیطان او را از خود

بیگانه کرد، تمام نیروهایش را صرف لذت های مادی می کند و تمام

هدفش،توجه به غرایز حیوانی می گرددوچون هم سیر نمی شود

و هم نگران از دست دادن دارایی خود است، به بدترین شکل

عذاب می شود؛ اما فکر می کند که لذت می برد و خوشبخت است.

هر چه بر زندگی دینایی اش افزوده می شود،از خداوند و رحمت او

دور می گردد و به تدریج به نقطه ی نهایی بدبختی نزدیک

می شود و در حال کفر و دوری از مقام بندگی می میرد و تهی

دست وارد محشر می گردد.

در حقیقت، چنین زندگی مرفهی،فقیر و بیچارگی و نداری است که

خداوند در آیات 124 تا 126 سوره ی طه آن را چنین توصیف فرموده است :

« و هر کس از یاد من روی گردان شود . زندگی ( سخت و ) تنگی

خواهد داشت؛و روز قیامت،او را نابینا محشور می کنیم. می گوید:

پروردگارا، چرا نابینا محشور کردی؛ در حالی که من بینا بودم؟

می فرماید : آن گونه که آیات ما برای تو آمد و تو آنها را فراموش کردی، امروز نیز تو فراموش خواهی شد. » (1)

1-    المیزان، ج9، ص 319

 

 

 

امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرماید:

آفتِ قدرت ، احسان نکردن است    غررالحکم ح 8000

آفتِ صرفه جویی بُخل است          غررالحکم ح 6519

 آفتِ بخشش ولخرجی                 غررالحکم ح 8626

سرآمدِ آفتها شیفتگی به لذّتهاست   غررالحکم  ح 6923

 

 

 

امام صادق علیه السلام می فرماید :

دلهایتان شیرینی ایمان را نمی چشد مگر از دنیا رو گردان شود

  کافی ج2 ص 128

دل حرم خداست ، جز خدا کسی را در حرمش جای مده

  بحارالانوار ج 67 ص 25

         

یا اَرْحَمَ الرٌاحِمینَ   ای رحم کننده ی رحم کنندگان

 

 

 

امروز اشک‏های تمام عاشقان خاندان علی از ابرهای غمگین

آسمان بقیع می‏بارد و هر باربه یاد آن لحظه که زهر خصم را

نوشیدی، جگرهامان به خون می‏نشیند و با چشمانی نمناک

فریاد می‏زنیم:


اِنّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِکَ اِلَی اللّه‏ ـ یا وَجیها عِنْدَ اللّه‏، اشفع لنا عند اللّه‏

 

 شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق

  علیه السلام بر عاشقان اهل بیت (ع) تسلیت باد

 

خدایا به حق امام صادق علیه السلام ایمان عارفانه و عمل صادقانه به همه ما عنایت بفرما/ آمین

 

 

 

روزی حضرت امام صادق (ع) جامه زبر کارگری بر تن و بیل در

دست داشت و در بوستان خویش سرگرم کار کردن بود.

چنان فعالیت کرده بود که سراپایش را عرق گرفته بود. در همین

حال بود که اتفاقاً مردی به نام ابوعمروشیبانی وارد شد و امام

صادق (ع) را در آن رنج و تعب مشاهده کرد، پیش خود گفت

شاید علت این که امام (ع)  شخصاً بیل به دست گرفته ، این

است که کسی دیگر نبوده که انجام دهد و امام (ع) از روی

ناچاری، خودش مشغول کار شده است جلو آمد و عرض کرد :

این بیل را به من بدهید تا من این کار را انجام دهم.

امام صادق (ع) حاضر نشد و فرمود :« نمی دهم ».

بعد برای آن که به طرف بفهماند که بیل به دست گرفتن من

روی اجبار و ناچاری نبود ، فرمود :

« من به طور کلی دوست می دارم که مرد در راه تحصیل روزی

رنج بکشد و آفتاب بخورد ».                             

کتاب حکمت ها و اندرزها، شهید مطهری، ص 199

 

 

 

حضرت امام جعفر صادق ( ع)

نام مبارک : جعفر

لقب معروف : صادق

کنیه شریف : ابو عبدالله

نام پدر : محمد باقر

نام مادر : ام فروه دختر قاسم بن محمد

محل ولادت : مدینه منوره

تاریخ ولادت : دوشنبه هفدهم ربیع الاول سال هشتادو سه هجری

محل شهادت : مدینه منوره

تاریخ شهادت : بیست و پنجم شوال یا پانزدهم رجب سال صد چهل و هشت هجری

علت شهادت : مسمومیت به واسطه انگور زهر آلود

محل دفن : قبرستان بقیع

نام قاتل : منصور دوانیقی خلیفه عباسی « لعنه الله علیه »

مدت عمر : شصت و پنج سال

مدن امامت : سی و سه یا سی و چهار سال

 

                 

 

چند حدیث زیبا  و آموزنده از امام صادق علیه السلام :

در آموزش حدیث به فرزندانتان شتاب کنید پیش از آنکه مرجئه

( منحرفان ) زودتر از شما به سراغ آنها بروند

 

 

هر زنی که خود را به عطر خوشبو کند و از خانه بیرون رود

خداوند و هفتاد هزار ملائکه او را لعنت کنند تا به خانه برگردد.

 

 

سه چیز است که مردم به آن نیاز دارند : امنیت ، عدالت و رفاه

 

 

کسی که از روی اخلاص « لا اله الا الله » گوید به بهشت داخل

شود و اخلاص او این است که گفتن « لا اله الا الله » او را از

ارتکاب آنچه خداوند بر او حرام نموده باز دارد

 

 

 

 

گر میسر نیست ما را کام دوست

 

               عشق بازی می کنیم با نام دوست

دل نوشته

آقای من یا امام صادق (ع) به منِ گنهکار رحم کن  با چشمان

گریانم التماست میکنم  من گنهکارم  ای کاش هنگام مردنم

بیایی بر سر بالینم و شفاعتم کنید

اللهم عجل لولیک الفرج 

 

یا ابا صالح بیا که وقت ظهورِِ 

بی قرارم من

ناله دارم من

تابیایی تو

چشم براهم من 

یا ابا صالح یا ابا صالح یا ابا صالح (عج)

 

 

 

وفـــات جـــان گــذار همســر با وفــای

رســول خـــدا صـلی الله عـلیـه و آلـه،یــاور و حامی مصطفی،

همراه خاتم الانبیاء، نماد ایمان و تقوا، سمبل صلابت و استواری،

افتخار بانوان گیتی،بزرگ بانوی اسلام،حضرت خدیجه کبری

            بر تمام مسلمانان جهان تسلیت باد.

 

 

 

  

وفات

پس ازپایان محاصره اقتصادی پیامبر صلی الله علیه و آله و یارانش

در شعب ابی طالب، چندی نگذشت که ابوطالب و حضرت خدیجه علیهاالسلام هر دو با فاصله چند روز در بستر بیماری افتادند.

طبق پاره ای از روایات، ابوطالب علیه السلام دو ماه پس از آزادی

ازمحاصره از دنیا رفت و پس از سه روز و به نقلی 35 روز، در

دهم رمضان سال دهم هجرت، حضرت خدیجه علیهاالسلام نیز

دار فانی را وداع گفت.

مرقد مطهر آن حضرت در قبرستان حَجون در بالای شهر مکه

قرار دارد که امروز به نام «قبرستان مُعَلّی» معروف است. 

 

 

 

روش پیامبر (ص) در زندگی

روزی سه زن به حضور پیامبر (ص) رسیدند. یکی از آنها گفت :

یا رسول الله ! شوهر من گوشت نمی خورد،

دیگری گفت : شوهرم عطر نمی زند،

سومی گفت : شوهرم با من نزدیکی نمی کند.

پیامبر (ص) از شنیدن این سخنان ناراحت شد ، به مسجد رفت

و در جمع اصحاب فرمود :

« شنیده ام که بعضی از دوستان من گوشت نمی خورند و

عدّه ای بوی خوش مصرف نمی کنند و بعضی با زنان خود

همبستر نمی گردند. بدانید که من گوشت می خورم و بوی

خوش استفاده می کنم و با زنان خود همبستر می شوم.

پس هر کس از روش من روی گردان باشد، از او بیزارم ».  

 

 

ولادت حضرت علی اکبر (ع) 

 

 

 

 

 

 

 ای سرو بوستان ایستادگی

ای زیباترین گل باغ امام حسین (ع)

ای جوان رعنا و رشید امام حسین(ع)

ای امام علی (ع) را یادگار ای حضرت علی اکبر(ع) 


ســـلام و درود بی پایان بر صورت و سیرت پیامبر گونه ات. 

 

 

 

 ولادت جوانه ی خورشید کربلا، حضرت علی اکبر (ع)  مبارک باد

 

 

حضرت علی اکبر (ع) فرزند ابی عبدالله الحسین (ع) در یازدهم شعبان، سال 43 ق در مدینه منوره متولد شد.

 

مادر ایشان لیلی بنت ابی مّره بن عروه بن مسعود ثقفی است.

مادر لیلی،میمونه دختر ابی سفیان و از طایفه بنی امیه می باشد.

 

بدین للحاظ ، حضرت علی اکبر (ع) به سه طایفه معروف و مهم عرب پیوند پیدا کرده است.

 

از جانب پدر به طایفه خوش نام و شریف بنی هاشم و به بزرگانی چون پیامبر اسلام (ص)،حضرت فاطمه زهرا (س)، امیر مؤمنان علی بن ابی طالب (ع) و امام حسین (ع)

و از جانب مادر دو طایفه بنی امیه و ثقیف و افرادی چون عروه بن مسعود ثقفی، ابی سفیان، معاویه بن ابی سفیان و ام حبیبه همسر رسول خدا (ص) ارتباط فامیلی و خویشاوندی پیدا نمود.

 

 به همین جهت وی مورد احترام و اطمینان کامل طوایف مزبور و اهالی مدینه بود.

 

روزی معاویه بن ابی سفیان به اطرافیان و هم نشینان خود گفت سزاوارترین فرد برای خلافت ، علی بن الحسین (ع) است که جدّش رسول خدا (ص) می باشد و در وی شجاعت و دلیری بنی هاشم،سخاوت بنی امیه و فخر و فخامت ثقیف تبلور یافته است.

 

درباره شخصیت حضرت علی اکبر (ع) گفته شد، که وی جوانی خوش چهره،زیبا،خوش زبان و دلیر بود و از جهت سیرت و خلق و خوی و صباحت رخسار ، شبیه ترین مردم به پیامبر اکرم (ص) بود و شجاعت و رزمندگی را از جدش علی بن ابی طالب (ع) به ارث برده و جامع کمالات، محامد و محاسن بود.

 

 

وی نخستین شهید بنی هاشم در روز عاشورا بود.

 

 

امام حسین (ع) در شهادتش بسیار اندوهناک و متأثر گردید و در فراقش فراوان گریست.

در مورد سن شریف وی به هنگام شهادت ، اختلاف است.

برخی هجده ساله، برخی نوزده ساله و عده ای هم بیست و پنج می گویند و روایتی از امام زین العابدین (ع) نقلشده که دلالت دارد بر کوچکتر بودن سن آن حضرت از سن حضرت علی اکبر (ع).

 

 پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:
 به راستى که خداوندمتعال به جوان عبادت پیشه بر فرشتگان مى بالدومى فرماید:
 به بنده ام بنگرید! به خاطر من از خواهش نفسش دست کشیده است .

 

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار

 

                          

 

درود ابدی بر آخرین فرستاده اش که پیام آور رحمت بود و مهر آن که چنین بشارت داد :

أَنَا وَ کَافِلُ الْیَتِیمِ کَهَاتَیْنِ فِی الْجَنَّةِ

من و آن که یتیمی را سرپرستی کند همچون دو انگشت یک دست در بهشت کنار یکدیگر خواهیم بود.

 

دست های کوچک کودکانی که از موهبت پدر محرومند، چشم های نگران بیوه زنانی که بار سنگین زندگی از طاقت شانه های آنان فراتر رفته است و دلهای خسته نیازمندانی که از شدت نجابت هرگز لب به شکوه نمی گشایند، هر روز و هر لحظه در انتظار یاریهای پاک و پر برکت شماست.

بی شک هر گام کوچک شما در گشودن گره فرو بسته نیازمندان و مستمندان با استقبال رحمتی وسیع  از جانب آن که تار و پود زندگی در دستان توانای اوست مواجه خواهد شد و با ستایش فرشتگان رحمتش بدرقه خواهد گشت که در کتاب آسمانی اش فرمود : هرگز به حلقه نیکوکاران در نمی آیید مگر آن که از آنچه دوست می دارید به دیگران ببخشایید "آل عمران آیه 91"

 

ایتام هم اکنون نیازمند یاری دستهای پر مهرتان هستند

 


:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان www.Aliakbarloo.Lxb.ir و آدرس aliakbarloo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.